ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

תמצית זרעי אשכוליות - כך נפגוש את הילדים של הנינים שלנו?

בשנים האחרונות התחלנו לדבר על הזדקנות כגורם סיכון למחלות.

גורם סיכון משמעו, אם יש לך את אותו, הסיכוי שלך לפתח את ההפרעה הבריאותית המדוברת, עולה. בדיוק כפי שעישון הוא גורם סיכון לסרטן ריאות, או טיול בעירום ביער של קניבלים הוא גורם סיכון לבישול.
ואכן, לא שומעים יותר מדי על תינוקת עם סרטן שד, או ילד בכיתה א׳ עם אלצהיימר או פרקינסון מכיוון שאלה הן מחלות שהשכיחות שלהן עולה עם הגיל.
הפרדיגמה העולמית לגבי תהליך ההזדקנות עוברת תפנית חדה ומרתקת בימים אלה. הבנו שאם נפתור לחלוטין את מחלת הסרטן למשל, תוחלת החיים שלנו תעלה בסך הכל ב 3 או 4 שנים. הרבה פחות ממה שהיינו מצפים. אם היינו מצליחים לרפא לחלוטין את הסרטן, הסכרת, מחלות הלב והשבץ, החיים היו מתארכים ב 13 שנים בסך הכל, אומר וולטר לונגו, אחד מחוקרי ההזדקנות המובילים והמרתקים היום.
 
הסיבה לכך היא ששורש הבעיה היא ההזדקנות עצמה, וכל מחלה ספציפית היא בסך הכל סימפטום של הבעיה המרכזית, ההזדקנות.
זאת הסיבה שחוקרים בתחום ההזדקנות מנסים להבין מה זה בעצם התהליך הזה, ממה הוא מורכב ואיך ניתן להאט או אפילו להפוך אותו. ומסתבר שניתן גם ניתן. לא מזמן כתבתי על מאמר מהפכני בו הראו שהשתלת צואה מעכברים צעירים לזקנים, מחזירה את הביולוגיה, ואפילו את התפקוד של העכברים הזקנים, אחורה בזמן. כתבתי על זה כאן:
 
אחד הדברים היפים שעולים מהתחום הזה הוא שנראה שהמניפולציות היעילות ביותר הידועות היום להארכת חיים הן נטורופתיות-הוליסטיות באופיין, כמו למשל צומות, השתלות צואה וכנראה גם סאונה וטבילות במי קרח. הדבר לא מפתיע מכיוון שאלו הם מצבים שליוו את האנושות משחר ההיסטוריה (לא השתלות צואה, אבל העשרת החיידקים ממגוון מקורות טבעיים), והמצבים האלה מפעילים בגוף תוכנות מורכבות ועתיקות ביותר.
והנה אנחנו מתבשרים שחומר מסויים שנמצא בתמצית זרעי אשכוליות, Grapefruit seed extract – GSE, מאריך חיים של עכברים. וכמובן, לא רק את אורך החיים, Life span, אלא גם את אורך התקופה הבריאה בחיים – Health span, שזה בעצם מה שמעניין.
חומר אחד מאריך את החיים !
אלה הן חדשות דרמטיות מכיוון שזה מרמז על כך שלחומר הזה יש אולי את היכולת לדחות את ההתפתחות של כל המחלות הכרוניות שמאפיינות את הזקנה. זאת המשמעות של הארכת
ה Health span. משום כך זה התפרסם שלשום ב Nature metabolism, כתב עת של אלופים.
גם הדרך שבה החומר המופלא הזה דוחה את ההזדקנות מעניינת ביותר.
אחד התהליכים שמאפיינים את ההזדקנות הוא כניסה של תאים למצב הקרוי Senescence. במצב זה התאים נכנסים לעצירת חלוקה בלתי הפיכה, שינויים גדולים במבנה ה DNA, וייצור מוגבר של חומרים מעוררי דלקת. וצרה נוספת, התאים האלה נהיים עמידים למוות תאי מתוכן (אפופטוזיס), שזאת הדרך בה הגוף נפטר מתאים שאיבדו את זה.
וככה הם מצטברים להם באיברים השונים ולוקחים חלק חשוב בהידרדרות התפקודית האופיינית להזדקנות.
מסתבר שהחומר מתמצית זרעי האשכוליות יודע לעכב את כניסת התאים למצב הרדום-מזיק הזה, ואם נותנים אותו בריכוז גבוהה, הוא יודע להרוג באופן ספציפי תאים שכבר נכנסו אליו !
בקיצור ברמן, פעמיים Brown russian עם קקי ואשכוליות בשבילי!
 
למי שרוצה, הנה קישור לסרט מרתק של National geographic, בו קבוצת חוקרים מובילים בתחום חקר ההזדקנות הולכים לשכנע את ה FDA לשנות את ההתייחסות להזדקנות, ממצב טבעי שאין מה לעשות מולו, ל״מצב רפואי״ שניתן, אפשרי ורצוי לטפל בו:
 
קישור למאמר זרעי האשכוליות:

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.