ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

אנחנו חיים בתקופה מטורפת לחלוטין מבחינה מדעית. תכלס, יש לנו מזל.

לאחר מליוני שנים בהם מתנהלת האבולוציה על מי מנוחות, מין אחד, אנחנו, חתכנו הצידה ולמעלה מהמסלול, ובכל יום שעובר אנחנו מאיצים ומתרחקים, ועכשיו, אין לי (וכנראה לא רק לי) שום הערכה איפה נהיה עוד 30 שנה, שבעבר לא היה הרבה זמן. קחו את הסבים והסבתות שלכם למשל, שהם נולדו, ושהם היו בני 30, העולם היה די דומה. בטוח שהביולוגיה של האדם הייתה כמעט זהה. 

אבל זה נגמר.

דברים מאוד עמוקים ועקרוניים בביולוגיה שלנו משתנים לנגד עינינו. למשל, חזרה אחורה בזמן הביולוגי, והחזרת הפוריות הנשית זמן רב לאחר הפסקת המחזור !

כפי שכתבתי כאן, אנחנו כבר לא רואים את קצב ההזדקנות כעובדת טבע מוגמרת. בשנים האחרונות התחלנו להבין את הבסיס המולקולרי לתהליך, ועל סמך התובנות האלה אנחנו כבר מסוגלים לשחק עם אורך החיים של מגוון רחב של יצורים, כלומר להאט ולהאיץ את קצב ההזדקנות באופן משמעותי ביותר. ניסוי קליני חשוב על מולקולה מאריכת חיים שכזאת, תרופה מקובלת לסכרת מבוגרים, בשם מטפורמין, הולך לספק בעתיד הקרוב את הנתונים גם על בני אדם (ניסוי TAME).

גישה חדשה ומרתקת אומרת שההזדקנות עצמה היא מחלת האם, והמחלות הכרוניות שצצות ככל שאנחנו מתקדמים בגיל, הם בסך הכל הסימפטומים של המחלה הזאת. טפל במחלה הראשית, וטיפלת בכל המחלות האלה !

והנה דוגמה מחשמלת במיוחד לכך שמהלך האבולוציה משתנה לנגד עינינו:

עד כה סיפרה לנו האבולוציה שהזדקנות מערכת הפוריות הנשית היא תהליך אל-חזור, ושירידה ב״איכות״ הביציות נמצאת בלב התהליך. נגמרות הביציות ה״איכותיות״, נגמרת תקופת הפוריות. עד כה לא היתה ידועה שום דרך להחזיר ביציות לכושר, ולכן היה זה צוואר הבקבוק של הפוריות הנשית.

במאמר המדהים הזה, הראו סינקלייר וחבריו שהתהליך של ירידת הכושר של הביציות מאופיין בירידה בריכוז חומר בשם +NAD בתוכן, ושטיפול בתוסף תזונה בשם NMN, שהופך בגוף
ל +NAD, יכול לגרום לעכברה זקנה, שיצאה מזמן מגיל הפוריות, לייצר שוב ביציות צעירות וחיוניות ואף להיכנס להריון ולהביא צאצאים !!!!

עברנו ביעף את שלב העכברים, חברות כמו Jumpstart fertility, עובדות על זה גם בנשים.

+NAD היא מולקולה חשובה מאוד בגוף. יש לה תפקיד מכריע בייצור האנרגיה ובלעדיה אנחנו מתים תוך שניות. בנוסף, היא גם חיונית למגוון תהליכים וביניהם להפעלה של משפחת אנזימים בשם Sirtuins, ששומרים על המבנה התקין, ולכן גם התפקוד התקין, של הגנום.

הסתבר בשנים האחרונות שככל שאנחנו מזדקנים הריכוז של ה +NAD יורד, והחזרת הריכוז
למוטב על ידי תוספים כמו NMN, היא נושא לוהט היום. אנטי אייג׳ינג ברמה התאית העמוקה ביותר.

מחזירים את הזמן אחורה.
האם נראה בקרוב סבתה בת 80 יולדת ומניקה ? ייתכן מאוד שכן, אבל היא חייבת לסיים עם זה לפני שהיא נוסעת עם חבר שלה לטיול גלישה בהוואי…

קישורים:
1. הפוסט על גנים לאריכות ימים ואיך להפעיל אותם:
https://www.facebook.com/drzivav/posts/158754416508954

  1. ניסוי TAME- ניסוי קליני מרתק על האטת ההזדקנות באדם על ידי שימוש במטפורמין:
    https://www.afar.org/tame-trial
  2. המאמר על החזרת הפוריות בעכברות בעזרת NMN:
    https://www.cell.com/cell-reports/pdf/S2211-1247(20)30083-8.pdf
  3. החברה שעובדת על תהליך שכזה בנשים:
    https://www.lifespan.io/road-maps/the-rejuvenation-roadmap/jumpstart-fertility-dna-repair

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.