ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

לאחר שאלות רבות מצד קוראיי היקרים בסגנון ״טוב, אז איזה פרוביוטיקה לקחת?״, אז הנה המלצה ספציפית ביותר, וההסבר למה אני חושב שדווקא החיידקוס המסויים הזה הוא כל כך מומלץ:

כמו שכתבתי בפוסט הזה, אחד הדברים הגדולים שחיידקי המעיים עושים עבורנו הוא לשמור על תקינות שכבת תאי אפיתל המעי – המחסום הכל כך חשוב בין תוכן המעי, לשאר הגוף.

פגיעה בשכבה הזאת, גוררת דליפת חומרים מתוכן המעי החוצה, מה שמדליק מאוד את מערכת החיסון באופן כללי וקבוע, וגם, בגלל ״כוננות היתר״ שלה, פוגע ביכולתה להבדיל בין מולקולות עצמיות, למולקולות זרות.

הפגיעה הזאת היא מאפיין עקרוני של מחלות אוטואימוניות כגון סכרת נעורים, פסוריאזיס, דלקת מפרקים שגרונית, של אלרגיות מזון שונות, וגם של רבות מהמחלות הכרוניות המודרניות, כמו השמנת יתר, סרטן ואלצהיימר. 

בקיצור, תקינות דופן המעי, ומניעת ״מעי דליף״ֿ מסתמנת כאחת החזיתות החשובות ביותר בבריאות האדם כיום.

למרבה המזל, יש לנו כלים חזקים ומוכחים כדי לתמוך בדופן המעי החמודה שלנו. 

אחד המאפיינים של מחסום דופן המעי הוא מבנים חלבוניים ייחודיים שקושרים בין תאי השכבה ויוצרים, מה שקרוי Tight junction, ביניהם. רמת ביטוי החלבונים האלה, ויכולתם להגיע למיקום הנכון בדופן התא, הם גורמים חשובים בתפקודיות המחסום.

כבר בשנת 2011 יצא מאמר שמכיל סקירה רחבה על היעילות של חיידק פרוביוטי בשם Lactobacillus plantarum בשמירה על תקינות דופן המעי, ואפילו תיקונו לאחר שנפגע. המאמר הזה מביא מחקרים חשובים בנושא גם בחיות וגם בבני אדם.

יותר לאחרונה, ב 2018, ייצא עוד מאמר יפה בתחום שמראה שהחיידק הזה יכול אפילו לתקן (אצל אפרוחי תרנגולות) את דופן המעי, לאחר שנפגעה מהתקפת חיידקי סלמונלה.

למה החוקרים הוטרדו ממעי דליף את אפרוחים ? מכיוון שזה זיהום מאוד נפוץ, שפוגע כלכלית בענף העוף (כלומר בענף שהציפורים יושבות עליו…).

אבל כמו ששטראוס יודעים, ולצערם, עכשיו עוד אנשים יודעים, סלמונלה, והמעי הדליף שהיא מביאה, היא לא בעיה רק של אפרוחים.

זה שהחיידק הזה יודע גם לשמור על תקינות דופן המעי בשוטף, וגם לסייע בתיקונו לאחר שנפגע, עושה אותו אחד הזנים הפרוביוטיים המומלצים ביותר.

העובדה שהוא עובד במגוון מאוד גדול של יצורים, מעופות לעכברים, לבני אדם, אומרת שהוא מסייע ברמה בסיסית ורחבה. זה לא שטיק ספציפי שעובד רק על בני אדם, אלא משהו במערכת ההפעלה הבסיסי של קשר בין תאי דופן המעי בטבע.

לסיכום, גישה טבעית, בטוחה, קלילה ואורגנית לשיפור תקינות דופן המעי, הורדת הדלקתיות הכללית, ושיפור הבריאות במגוון גדול מאוד של תקלות העולם המודרני.

 

ועכשיו לפרקטיקה : מאיפה משיגים L.Plantarum:

באופן טבעי – מכרוב חמוץ וקימצ׳י

 

תוספים מומלצים:

תוסף L.Plantarum בלבד מחברת Thorne האיכותית (הזמנה מ iHerb):

https://il.iherb.com/pr/thorne-research-florapro-lp-probiotic-60-tablets/86528

תוסף שמכיל מספר זנים, וביניהם L.Plantarum, שניתן להזמין בארץ

https://www.vit2go.com/items/2539499?gclid=Cj0KCQjwpv2TBhDoARIsALBnVnkwxuLnk7Vqyu8EcER_7i5CwBT4UVAYqbQic5ooS9mvYZPDxyKwCMMaAgHEEALw_wcB



סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.