ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

ביום שלישי האחרון (31.5.22), הלכתי לעשות עקירת שן בינה.
זאת הייתה עקירה כוחנית, אלימה ומזורגגת שאילצה אותי להיות על משככי כאבים במשך 4 ימים רצוף. 

באופן רנדומלי בחרתי באדוויל.
ביום החמישי הכאבים קצת פחתו והפסקתי עם האדוויל אבל גיליתי שאני חסר אנרגיה ועם מצב רוח מבאס ביותר.

בתור חובב חיידקים, ועם מודעות גבוה לקשר המיידי ביניהם לבין המוח ומצב הרוח, התיישבתי לקרוא מה ידוע על הקשר בין ibuprofen, החומר הפעיל באדוויל, לבין חיידקי המעיים.

חבל שבדקתי.

אבל מכיוון שכבר בדקתי, אני אספר גם לכם מה ידוע על אדוויל, אותה תרופה תמימה ללא מרשם רופא, שאתה יכול לקחת לך מהמדף בסופר פארם, משל היה זה ויטמין סי…

כבר ב 2015 יצא מאמר שמראה שלחומר הזה יש פעילות אנטימיקרוביאלית הדומה לאנטיביוטיקה רחבת טווח ! רחבות הטווח, כפי ששמן מעיד הן האנטיביוטיקות בעלות הפעילות על המגוון הגדול יותר של החיידקים. כלי רפואי חשוב ביותר ברגעים בהם הוא נדרש, אבל לא במצב של כאב שיניים…
במקרה כאב השיניים, זה בערך כמו לגרש ילדים שעושים רעש עם כדורגל בין שתיים לארבע, עם פצצת אטום. גישה יותר הוליסטית זה קודם לזרוק איזה שקית מים (של אוסמוזה הפוכה, כמובן), לא ?!

והנה לאחרונה יצא בכתב העת Microbiome (מהחשובים בתחום), מאמר שבודק את ההשפעה של כמה תרופות ״תמימות, בטוחות וללא מרשם״, על חיידקי המעיים. החוקרים גם השוו את אותן תרופות תמימות לכמה אנטיביוטיקות מקובלות.

המסקנה היא שאותו אדוויל תמים דומה מאוד ביכולתו לאנטיביוטיקה להנחית מכה על רצינית על חיידקי המעיים. הדבר מתבטא באופן ישיר ביותר במסה הכללית של החיידקים (כפי שהראו החוקרים בניסוי תרבית מעבדתי).

סריקה מעמיקה של החלבונים החיידקיים בתגובה לטיפול העלתה עוד צ׳ופר מפתיע שאדוויל עושה עבורנו : עליה בביטוי חלבונים ממשפחת
ה Multidrug efflux pump. אלה הם משאבות מולקולריות שיודעות להעיף החוצה מהתא מולקולות זרות, והן חלק חשוב מיכולתם של חיידקים להפוך לעמידים לתרופות, ולכן מסוכנים במיוחד לנו. כתבתי על זה פה.

קיצור, אדוויל זאת לא תרופה תמימה !
יש לה השפעה חזקה מאוד על קהילת חיידקי המעיים, ושמבינים שחיידקי המעיים הם סוג של ״האונה השלישית״ של המוח….

אגב, מאמר אחר מלפני שנתיים, לא מצא הבדלים בחיידקי המעיים בתגובה לאקמול, אז עד שיתגלה ששימוש באקמול מעלה את הסבירות להחלפת ראש מנוע אצל נהגי סובארו, או משהו כזה, ממש נראה לי שעדיף אקמול, אם ממש צריך.



קישורים:

המאמר מ 2015:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25708941/#:~:text=It%20was%20confirmed%20that%20ibuprofen,future%20research%20of%20new%20antimicrobials.

 

המאמר החדש:

https://link.springer.com/epdf/10.1186/s40168-020-00806-z?author_access_token=pvEB3sXng2gZxWlC5iJ0w2_BpE1tBhCbnbw3BuzI2RNQOnpjMA0UaKoxRF_6B1PV0vwfQxMy2rLrgtDXSvEC8oh7GfeSLPlMCxzhdzu53lZbuvGY-LdAY9ALxT52ppoAVttVMbSKT6cBYRYOA1RuVQ%3D%3D

 

המאמר שלא מצא שינוי בחיידקי המעיים בתגובה לאקמול:

https://www.nature.com/articles/s41467-019-14177-z



סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.