ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

ראיתי את סבי האהוב, שהיה דמות חשובה בחיי, מסתלק מפה עם אלצהיימר עצבני.

זה היה תהליך ארוך ורע. הוא היה מודע היטב להדרדרות המוחית שלו, והיה אומר כל הזמן ״יש לי חורים במוח״….מה שתכלס, ממש נכון, והדבר גרם לו לסטרס, ועצב, ואף אחד מסביב לא יכול היה לעשות כלום.

עד כתיבת שורות אלה, לרפואה המערבית אין תשובה למחלה הזאת, שהפכה לאחת החזיתות הבריאותיות המשמעותיות בעולם היום, כאשר במדינות השפע הבלתי נגמר, אלצהיימר ודמנציה הן לא פחות מאשר סיבת המוות מספר 2, אחרי מחלות לב !

זה ממש לא מפתיע שזה המצב במדינות השפע, מכיוון שהיום ברור לחלוטין שהמחלה הזאת מושפעת עמוקות מאורח החיים שלנו, בדגש רציני על התזונה !

עד שכדי כך שאלצהיימר זכה בשנים האחרונות בשם ״סכרת מסוג 3״.

קודם כל אסביר את השם, ואחר כך כמה מחקרים חדשניים, שפעם ראשונה נותנים אופטימיות אמיתית בתחום:

אז מה הקשר לסכרת ?

המוח הוא צרכן האנרגיה מספר 1 בגוף.

תאי המוח זקוקים לאספקת גלוקוז (סוכר הדם) יציבה על מנת לתפקד, והגוף עושה מאמצים גדולים כדי לספק את הסחורה, ללא נפילות.

כאשר אנחנו צורכים סוכר, הגוף מגיב בהפרשת אינסולין, שמאפשר את כניסת הגלוקוז לתאים, אבל שצורכים סוכר בכמויות גדולות במשך שנים רבות ללא הפסקה, חידוש היסטרי שהביולוגיה שלנו ממש לא ציפתה לו, לאט לאט התאים נהיים עמידים לאינסולין.

מה זה אומר עמידים לאינסולין ?

זה אומר שיש אינסולין, אבל התאים כבר לא מגיבים אליו טוב, וכך פחות סוכר נכנס לתאים. הוא פשוט נשאר בדם, וכך מודדים אותו בקלות – סוכר דם גבוה.

תנגודת שכזאת לאינסולין היא גולת הכותרת של סכרת מבוגרים (סכרת מסוג 2), אבל שזה קורה במוח, הדבר בעייתי במיוחד, מכיוון שאז יורדת אספקת האנרגיה לתאי המוח. האינסולין לא עובד, ולכן הגלוקוז לא נכנס לתאים ותאי המוח נמצאים במצוקה אנרגטית – חסר להם דלק, תפקודם יורד, והם מתים.

דמנציה עם רקע תזונתי חזק, או בשם ה״חיבה״ החדש : סכרת סוג 3.

נשמע רע, אבל תכלס, זה סופר אופטימי כי התובנה הזאת מרמזת על אפשרויות טיפול ומניעה עצומות, שכבר מתבטאות במחקרים פורצי דרך בתחום, אז קחו לכם כמה דוגמאות:

במאמר חשוב ביותר, שפורסם בשנה שעברה, התבשרנו ששלושה חודשים של תזונה קטוגנית גרמו לחולי אלצהיימר לשיפור במבחר מדדים הקשורים למחלה, ובמיוחד במדד שהוא אולי החשוב מכל – היכולת לבצע משימות יומיומיות.

שמעתם נכון, שיפור !
לא ירידה בקצב ההידרדרות, שזה פחות או יותר המכסימום שניתן לקבל היום במסגרת טיפול תרופתי…..אלא שיפור, מה שמרמז על הפיכה של התהליך, או במילים פשוטות, ניצנים של ריפוי !

אז למה תזונה קטוגנית עושה את זה ?
התמונה היא מורכבת ביותר, אבל הנה חלק פוטנציאלי חשוב מההסבר:

תזונה קטוגנית, כמו ששמה מרמז, גורמת לפירוק שומנים ויצירה של גופים קטוניים, שמשמשים כמקור אנרגיה חליפי ואיכותי במיוחד לתאי המוח.

בסיטואציה של עמידות תאי המוח לאינסולין, שבגללה נפגעת היכולת שלהם להשתמש בסוכר כמקור אנרגיה, באים הקטונים כהצלה ממוות לנוירונים הרעבים.

בנוסף, הקטונים הם ״אנרגיה ירוקה״ למוח, מכיוון שהשימוש בהם (במיטוכונדריה) כמקור דלק, גורם לפליטה מופחתת של ״עשן״ – רדיקלים חופשיים.

בקיצור, שלושה חודשים של תזונה קטוגנית גרמו לשיפור משמעותי באיכות חייהם של חולי אלצהיימר, והדבר פורסם ב BMC, שהוא כתב עת חשוב מאוד. 

חשוב לי מאוד להדגיש : שאני אומר תזונה קטוגנית, אני מתכוון לצורה בריאה שלה, ולא לטחינה בלתי פוסקת של נקניקים מהסופר….

כדי לחזק עוד את הסיפור, פורסם ממש לפני כמה ימים מאמר חדש ממעבדת הגורמה של וולטר לונגו, ממציא ה FMD, שמראה ששני סבבים קצרים של FMD (לפרטים על מה זה FMD, ולמה זה אחד מכלי-העל בבריאות האדם כיום), מורידים את הדלקתיות במוח, משפרים תסמינים מולקולריים מרכזיים של המחלה, ומאטים את ההידרדרות הקוגניטיבית במודל עכברי לאלצהיימר !

בנוסף, דווח במאמר שסבבים של FMD הם גם בטוחים וגם אפשריים ביותר לחולי אלצהיימר.

אז תכניסו את זה טוב טוב לראש : תזונה היא פקטור מרכזי באלצהיימר !

אם לתרגם את זה לשפה יומיומית פשוטה – עודף סוכר הוא אחד המניעים החזקים למחלה הזאת, והפחתה שלו מסתמנת כאסטרטגיה מובילה גם במניעה
וגם בטיפול !

מוזמנים בדצמבר לסדנה בסיני, בה נעבור ביחד 5 ימים של FMD, ונחווה באופן ישיר את התועלת העצומה של המצב הקטוגני על הגוף והנפש.

 

קישורים

לפרטים על סדנת FMD בסיני בדצמבר 2022 !!!

כתבה שלי ב Mako על התועלות הבריאותיות המדהימות של הצום

ההרצאה המלאה ״צום, צום לסירוגין ומעיין הנעורים״

המאמר על תזונה קטוגנית כטיפול באלצהיימר

המאמר החדש של וולטר לונגו על FMD, ככלי פוטנציאלי באלצהיימר

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.