ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

מסתבר שלעסוק בתחביבים שלנו זה לא רק כיף, אלא מקושר לבריאות נפשית טובה יותר ואפילו תוחלת חיים משופרת !


מחקר מרתק וחשוב שהתפרסם ממש לאחרונה בכתב העת החשוב Nature medicine, בדק את הקשר בין מידת העיסוק בחביב של אנשים מבוגרים לבין מצבם הנפשי, שמחת החיים שלהם, כמה הם מרוצים מחייהם (כפי שהם מגדירים את זה), ותוחלת החיים שלהם.
המחקר סקר מעל 93 אלף מבוגרים ב 16 מדינות שונות, ולהלן המסקנות:
עיסוק בתחביב שלנו נמצא קשור ל:

    1. הפחתה משמעותית בתסמינים דיכאוניים
    2. שביעות רצון גבוהה יותר מהחיים באופן כללי
    3. שמחת חיים מוגברת
  • תוחלת חיים גבוהה יותר

באופן אישי, אני מאז ומעולם הייתי מכור רציני לתחביבים שלי מגיל מאוד צעיר, עדיין יש לי לא מעט, ואני משקיע בהם הרבה זמן. אני גולש גלים, משחק Footbag, מנגן בחליל צד (זה שיר מתוך האלבום של יואב אלקין  חבר ילדות שלי, משורר ומלחין מרגש), יש לי סטודיו בו אני מקליט את המוזיקה שאני יוצר תחת השם Glowing Dust, כבר שנים רבות וכו׳ וכו׳…

בהקשר למוזיקה, שהיא, כאמור, חלק חשוב מחיי, אני רוצה להביא לפניכם את המחקר החדש הזה, שמראה שטיפול במוזיקה משפר את הביצועים הקוגניטיביים של חולי אלצהיימר, ולא זו בלבד, אלא שהשתתפות פעילה ביצירת המוזיקה יעילה אפילו יותר מהקשבה בלבד!.

ובהקשר למוזיקה ואלצהיימר, אני חייב לספר לכם על סבתא שלי, לאה זיו-אב, שהייתה מורה לפסנתר ובזכותה אני מנגן על חליל צד (היא קנתה לי את החליל הראשון, והייתה אומרת שחליל צד זה הכלי שנשמע הכי קרוב לקול אנושי), ולפני שנתיים קנינו פסנתר, שעומד גם אצלנו בסלון, והתחלתי ללמוד גם פסנתר.

 מאז שאני זוכר את עצמי, והרבה לפני זה, היה לה פסנתר כנף בסלון, והמוזיקה הייתה חלק מרכזי מאוד בחייה. היא נפטרה בגיל 96 עם אלצהיימר מתקדם ביותר, אבל היה שלב מדהים במיוחד בדרך, בו היא כבר בקושי הצליחה לאכול בעצמה. הכל היה נשפך לה מהכף בדרך לפה, אבל כעבור דקה היא הייתה מתיישבת ליד הפסנתר שלה ומנגנת את היצירה הזאת של בטהובן, יצירה מדהימה במורכבותה, תוך שהיא הופכת בעצמה דפי תווים !
המסקנה המתבקשת: תחביבים עושים לנו ממש טוב.
יותר מזה: הם שומרים עלינו ומאוד מומלץ להשקיע בהם זמן !

קישורים:
הקורס החדש שלי ״איך להאט את ההזדקנות״ : מוקדש כולו להרגלי חיים יומיומיים שפונים לתהליכים המולקולריים העמוקים ביותר שקובעים את קצב ההזדקנות שלנו, והפוטנציאל שלנו להימנע ממחלות כרוניות.

המחקר החדש: תחביבים שומרים עלינו

תרפיה במוזיקה משפרת ביצועים קוגניטיביים בחולי אלצהיימר

המוזיקה שלי ב Soundcloud

לזכר סבתא לאה האהובה, שבזכותה אני מנגן: Beethoven Sonata N° 23 'Appassionata' Daniel Barenboim

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.