ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

ממתיקים מלאכותיים נהיו פופולריים ביותר בעולמנו כניסיון (נואש) להילחם במגיפה הקטלנית ביותר של העולם המודרני, שהיא תפקוד מטבולי לקוי, ושה״תסמינים״ המפורסמים שלה הם השמנת יתר וסכרת, אבל התסמינים הנוספים שלה הם כמעט כל המחלות הכרוניות הגדולות בעולם.

במילים פשוטות, מגיפה שגורמת למלחמת העולם השניה להחוויר (כסיבה מובילה למוות וצער….).

ההנחה שהייתה רווחת עד לא מזמן בשימוש בממתיקים המלאכותיים היא שהם מוסיפים את טעמם המתוק אבל מנותקים מהתגובה המטבולית של הגוף לסוכר.

מחקרים בחיות מראים כבר כמה שנים שזה לא כך, אבל כל עוד מדובר בעכברים, תמיד אפשר להגיד ״עכברים זה לא אנשים״, ולהוריד עוד דיאט קולה…

אבל זה לא רק אנשים ששותים דיאט קולה, כלומר צורכים ממתיקים מלאכותיים מבחירה. אנשים רבים אפילו לא מודעים לכך שהם צורכים כמויות משמעותיות שלהם על בסיס יומיומי, בתוך האוכל-סופר, הסופר-מעובד !

וזאת עוד סיבה לכך שהמאמר הישראלי החדש הנ״ל, הוא חשוב לפלח מאוד גדול מהאוכלוסיה.

אז מה עשו בניסוי?

ניסוי קליני על בני אדם אמיתיים (כאלה שמעלים פוסטים, מגרדים בביצים וכו׳…ממש בני אדם), בו נתנו להם לצרוך את הממתיקים סכרין, סוכרלוז, אספרטיים, ו….כן, כן…סטיביה, במשך שבועיים, במינונים שאפילו נמוכים מצריכה אנושית רגילה, והשוו אותם לכאלה שצרכו גלוקוז (הדלק התאי המיידי), או לא צרכו שום ממתיק.

מה גילו:

כל הממתיקם המלאכותיים שנבדקו משנים את המיקרוביום, כל אחד בסגנונו המיוחד !

כבר סתירת לחי עצבנית להנחה הרווחת שאלה ״סתם חומרים תמימים שמוסיפים מתיקות ולא מעבר לזה״ !

אני רוצה להזכיר שוב שהמיקרוביום שלנו נחשב היום בעיני חוקרים רבים למעין ״אונה שלישית של המוח״, ואתם מוזמנים לגלול אחורה בבלוג שלי כדי להבין איך האיבר המופלא הזה משפיע על כל היבט שנבדק בגוף ובנפש שלנו.

אנקדוטה מעניינת במובן הזה היא שכאשר חברת תרופות מבקשת אישור מה FDA על תרופה חדשה, היא עדיין לא מתבקשת לבדוק את השפעת החומר החדש על המיקרוביום ! בהתיחס למה שכבר ידוע לחלוטין על המיקרוביום, ומפורסם בכתבי העט החשובים ביותר על בסיס יומיומי, זה ימי-הביניים במקרה הטוב…

אבל מעבר ליכולתם (גם של סטיביה) לשנות את המיקרוביום, שניים מהם, סכרין וסוכרלוז, ממש פוגעים ביכולתו של הגוף להגיב לגלוקוז !
בואו נזכור שגלוקוז זה הדלק האנרגטי העיקרי של התאים שלנו ושפגיעה ביכולת הגוף לעבד אותו כראוי זאת פגיעה ישירה באנרגיית החיים, מה שאכן מתבטא בשלל המחלות הכרוניות המודרניות, כמו השמנת יתר, סכרת, אלצהיימר וכו׳ וכו׳ וכו׳…

החוקרים גם העבירו את חיידקי המעיים של אנשים שצרכו את הממתיקים האלה, לעכברי מעבדה, וגילו שהפגיעה במטבוליזם, עוברת עם החיידקים !.

חשוב לציין בנוסף שהתגובה לממתיקים משתנה מאוד מאדם לאדם, כך שקשה לדעת, בשלב זה, אם אתה מאלה שיפגעו יותר או פחות.

לסיכום:

ממתיקים מלאכותיים הם לא חומרים תמימים כלל וכלל !
הם משפיעים ישירות על היבטים סופר-מרכזיים בגוף האדם, כמו הרכב המיקרוביום, ותגובת הגוף לסוכר.

אנשים שהשתתפו בניסוי וצרכו סכרין וסוכרלוז ביחד עם גלוקוז, הראו תגובה לקויה לגלוקוז, מה שמרמז על כך שצריכת ממתיקים מלאכותיים ביחד עם פחמימות, כמו נגיד, לחם, אינה מומלצת…

בקיצור, ממתיקים מלאכותיים הם לא טכניקה טובה.
תכלס, הטכניקה הטובה ביותר היא להעיף את הצורך הבלתי נגמר במתוק מהחיים, ותתפלאו, זה יכול להיות הרבה יותר פשוט ממה שעושים מזה.
אני בעברי הייתי מכור סוכר רציני ביותר (10 פעמים ביום אצבע בנוטלה, בין השאר) וחמישה ימים של FMD, הוציאו אותי מזה.

קישורים:

צום ומעיין הנעורים – הרצאה משנת תודעה עם כלי מעשי ביותר להעפת הצורך בסוכר מהחיים !

מהפכת חיידקי המעיים – הרצאה חדשנית וסוחפת על חשיבותם המכרעת של החיידקים בחיינו

המאמר החדש ב Cell: ממתיקים, מיקרוביום ותגובה לגלוקוז

העדויות מצטברות כבר כמה שנים

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.