ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

דיברתי בעבר על זה ששמן זית איכותי הוא פלא בריאותי אמיתי ושהוא כנראה אחת הסיבות המרכזיות לכך שהדיאטה הים תיכונית המסורתית נחשבת היום כאחת הדיאטות הבריאות, והנחקרות ביותר בעולם.

בקיצור, לא הכל פה במזרח התיכון בעייתי…

לאחרונה התפרסם עוד מחקר שמצביע על הפלא של החומר הזה, ועוד באחת החזיתות הגדולות של הבריאות בעולם המודרני, דמנציה ואלצהיימר, חזית שהרפואה המודרנית נמצאת בה בינתיים בהפסד צורב במיוחד.

אחד המאפיינים של של החשובים של האלצהיימר הוא פגיעה במחסום הסופר-אינטליגנטי (blood-brain barrier-BBB) שנמצא בדופן כלי הדם שעוברים במוח. המוח הוא סוג של קודש הקודשים מבחינה ביולוגית, ורק חומרים עם הרשאה גבוהה ביותר יכולים להיכנס. הפגיעה הזאת גורמת לחדירה של חומרים, שבמצב רגיל, לא היו אמורים להיכנס לשם. התוצאה היא דלקתיות במוח, פגיעה בזרימת הדם, ופגיעה קוגניטיבית.

מחקר חדש, מרתק, ובעיקר מועיל באופן ישיר לחיי היומיום, הראה שצריכה של 30 מ״ל, שזה בסך הכל 3 כפות, של שמן זית איכותי בכבישה קרה, למשך שישה חודשים, גרם לשיפור התפקוד של ה BBB, כלומר ירידה בדליפה של חומרים מזיקים אל תוך המוח, שיפר את פעילות המוח (שנמדדה ב MRI), את התסמינים הקליניים של הדמנציה, והכי חשוב, שיפרה את הביצועים הקוגניטיביים של החולים !!!!!!!!!

עוד נקודה מעניינת היא ששמן זית מזוקק, לא שיפר את תקינות ה BBB (אבל עדיין היה מועיל מבחינות אחרות).

בקיצור, שיפור של ביצועים קוגניטיביים בחולי אלצהיימר מוקדם בעקבות שתיית 3 כפות שמן זית איכותי ביום !

בעולם בו אלצהיימר ודמנציה הן מסיבות הסבל והמוות המובילות בסוף החיים, וכאשר כמויות אינסופיות של כסף נשפכות על פתרונות מתוחכמים, ללא תועלת מינימלית עד כה, זאת בשורה אדירה, ומשמחת במיוחד.

בנוסף, זאת עוד הוכחה חשובה לכך שמה שאנחנו מכניסים לפה במהלך חיינו משפיע מאוד על תפקוד המוח שלנו, והפעם על הצד החיובי של העניין.

ואל תחכו עד שתפתחו דמנציה כמובן, אם שמן זית יכול לעשות את זה, נראה לי שיותר מראוי לקחת איזה שלוק או שניים ביום, גם שאנחנו צעירים ויפים !

                                       My the Olive be with you  

קישורים

סדנת דיאטת סלא״ם בסיני, מרץ 2023 – פינוק אינסופי לגוף ולנפש !

שמן זית משפר סימפטומים קליניים של דמנציה

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.