ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

אחד הדברים שעושים לי את זה בשנים האחרונות זה לראות את האחדות והחיבור שעולים כמו ניחוח בושם מהמדע עצמו. אותו מדע מערבי, שבעבר היינו מאשימים אותו בדגש על אינסוף הפרטים הנפרדים תוך התעלמות מהקשר והיחסים ביניהם, מדבר בשנים האחרונות בקול שונה לגמרי.
החיידקים, אגב, בהיותם בכל מקום על הפלנטה, בכל מקום על גופינו, במספרים דמיוניים, וקשורים לכל תהליך ביולוגי אותו בודקים, הם מישור חיבור מדעי-אחדותי ממדרגה ראשונה. סוג של שדה-מאחד ביולוגי אינסופי.

אז הנה לכם עוד דוגמה יפה, חדשה ועם מספר פרקטי לחיים, כמו שאני אוהב:

כאשר אנחנו אוכלים פירות כגון רימונים, תותים, אוכמניות, דובדבנים (כל האדומים-סגלגלים האלה שכיפה אדומה קוטפת ביער לסבתא שלה), ואגוזי מלך, חיידקי המעיים הופכים חומרים בשם ellagitannins/ellagic acid, שנמצאים בתוכם, לחומר בשם Urolithin A.

ממש לאחרונה הסתבר שהחומר המופלא הזה, שחיידקי המעיים מייצרים עבורינו, עושה בגופנו את אחד התועלות הבריאותיות הנעלות ביותר שאנחנו יכולים לקוות להן : מעלה את בריאות התאים שלנו על ידי שיפור התפקוד והמחזור של המיטוכונדריות, תחנות הכוח (אבל לא רק) של התא.

כתבתי, ועוד אכתוב הרבה על המיטוכונדריות. בריאות המיטוכונדריות היא אחד המפתחות הגדולים לבריאות, ממש כשם שבריאות תחנת הכוח רידינג היא מפתח לכל כך הרבה תפקודים פה בארץ. המיטוכונדריות מיצרות את ה ATP, המטבע האנרגטי בו תלויים לחלוטין אינספור תהליכים בתא.

אגב, ה״עשן״ שיוצא מתחנות הכוח האלה הוא אותם ״רדיקלים חופשיים״, שהם מולקולות קטנות ולא יציבות כימית, שנטפלות למולקולות אחרות בתא ופוגעות בתפקודן. סוג של ילדים קטנים ומשועממים, ברמה המולקולרית…

לא מעט מחקרים על תרביות תאים ועל חיות הראו בשנים האחרונות
ש Urolithin A מגן בפני מחלות זקנה שמשפיעות על השרירים, המוח והמפרקים, או במילים אחרות, מאט את תהליך ההזדקנות עצמו.

זה מובן מאוד לאור העובדה שהוא פונה ישירות לאחד המכנים המשותפים הברורים ביותר בתהליך ההזדקנות – ירידה בתפקוד של תחנות הכוח, וירידה באנרגיה הכללית הנובעת מכך. 

פחות אנרגיה, פחות תפקוד. ממש פשוט.

אחת הדרכים החזקות ביותר לשיפור תפקוד המיטוכונדריות היא להאיץ את המיחזור שלהם, כלומר פירוק מיטוכונדריות ישנות עם תפקוד לקוי (אוטופג׳י של מיטוכונדריות, הקרוי מיטופג׳י), ובניה של חדשות. מסתבר
ש Urolithin A, מתנת החיידקים, מאיץ בדיוק את זה.

ממש לאחרונה הדבר ייצא מהמעבדה והודגם בניסוי קליני מרשים בבני אדם.

קבוצת גברים בני 65-90 קיבלו 1000 מ״ג של Urolithin A, למשך 4 חודשים. התוצאה הייתה שיפור משמעותי בסיבולת השרירים בידיים והרגליים, ירידה בדלקתיות הכללית, ושיפור בתפקוד המיטוכונדריות.

תוסף תזונה שמשפר סיבולת שריר !!!!!
ללא ספורט….ועוד אצל אנשים בני 90 !

תעצרו לרגע לחשוב על זה.

קיצור, אתם אוכלים אוכמניות ואגוזי מלך, וחיידקי המעיים משפרים לכם את האנרגיה, הבריאות והחיים.

הכל קשור, הכל מחובר

Om Shanti, Shanti, Shanti !

קישורים:

 המאמר החדש (2022) בבני אדם:

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2788244

מאמר סקירה על הנושא:

https://www.cell.com/trends/molecular-medicine/fulltext/S1471-4914(21)00118-0

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.