ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

לפני שנה בערך, שזה עוד היה in, חטפתי קורונה.

המחלה עצמה הייתה יום וחצי של שפעת בינונית מינוס, אבל אחריה מצאתי את עצמי לפתע במצב רוח ברצפה, חוסר אנרגיה, חוסר חשק לעשות משהו, חוסר חשק לא לעשות משהו, או בקיצור, תסמונת Long covid.

התחלתי לדבר עם אנשים סביבי, וגיליתי שכמעט כל מי שחטף קורונה חווה גרסה כזאת או אחרת של התופעה, אבל הרבה מהאנשים לא קישרו את זה ישירות למחלה…חלק סתם חשבו שפתאום החיים בזבל…כי באמת, הזנב הדכאוני שנשאר אחרי הקורונה, ממש לא מרגיש קשור למחלה. הסמפטומים של המחלה עוברים, ואתה נשאר מקומט ועצוב, וזה יכול להשאר ככה די הרבה זמן.

למה אני מספר לכם את זה בכלל ?
קורונה זה כל כך 2020….

הנה למה:

אחרי כמה ימים של ״החיים בזבל״ הגעתי למסקנה שמדובר על long covid, והתחלתי לקרוא מה ידוע על זה בספרות המדעית. מה שקפץ לעיני מיד הוא ההיבט הדלקתי של התופעה הזאת, כלומר הפעלת יתר של מערכת החיסון שנשארת בגוף גם אחרי שהנגיף עצמו כבר נעלם מזמן.

היום הקשר הזה כבר ברור הרבה יותר, אבל אז, זה עוד היה יחסית חדש.

אמרתי לעצמי שאם דלקתיות זה העניין, אלך על אחד הכלים האנטי דלקתיים החזקים ביותר שידועים לי, ולאנושות בכלל, שהוא צום.

התחלתי FMD, שזה טריק גאוני לחלוטין שמכניס את הגוף למצב צום, למרות שלא לגמרי צמים, ותסמונת ה long covid התנדפה ממני במהירות, כבמטה קסם !

אבל קורונה הוא רק הקצ קצ קצ קצה הקרחון בסיפור הדלקתיות והקשר שלה לחיינו ומותנו.

דלקתיות כרונית נחשבת היום לאחד מהמאפיינים החשובים של תהליך ההזדקנות, והאש הסודית הבוערת ברוב המחלות הכרוניות הגדולות של העידן המודרני.

השמנת יתר, דיכאון, סרטן, אלצהיימר ופרקינסון הן רק חלק קטן מהדוגמאות לכך, ולכן הרגעת מערכת החיסון והורדדת דלקתיות היתר זאת אחת מחזיתות הבריאות המשמעותיות ביותר בעידן השפע הבלתי נגמר.

החדשות הממש טובות הן, שישנם כלים חזקים ביותר להורדת הדלקתיות ברמת חיי היומיום, ואחד הכלים העוצמתיים ביותר, אם לא העוצמתי ביותר, הוא צום, וכפי שנראה בדוגמה היפהפיה שלפנינו, לא צריך להיות יוגי מעופף הספון במערתו 2500 שנה בשיכול רגליים.

19 שעות עושות עבודה מדהימה !

אז הנה הסיפור:

במחקר שפורסם בכתב העת הממש-יוקרתי Cell, הראו החוקרים ש 19 שעות של צום מספיקות כדי להוריד באופן דרמטי את מספר תאי החיסון מסוג מונוציטים (תאים שבולעים פולשים וגופים זרים), הזורמים בזרם הדם, ולהוריד להם את האיתות הדלקתי שהם שולחים לכלל הגוף.

החוקרים גם מצאו את המנגנון: ירידה זמנית בכמות הסוכר והחלבון בדיאטה, שולחת איתות מהכבד שאומר למח העצם, שאפשר להוריד את כמות המונוציטים המשתחררים ממנו, או בקיצור, איתות של שלום.

ולא פחות חשוב, החוקרים מצאו שבאופן מופלא, היכולת של הגוף להתמודד עם זיהום לא נפגעת כתוצאה מהירידה בנוכחות המונוציטים, כלומר זה לא איתות שלום של שמאלנים חסרי קשר קשר למציאות, זה שמאל-חיסוני מפוקח !

19 שעות של צום בלבד, לתועלת בסדר גודל כזה, זה ממש מחיר רצפה. לא תיקח ?!

אז בקיצור, אני רוצה שתזכרו שצום לסוגיו השונים, ויש הרבה דרכים, וכנראה שכולן מועילות ביותר, זה אחד מכלי העל בבריאות האדם, עם רלוונטיות מיוחדת במצבים דלקתיים, ותשתמשו בו שצריך.

אני עוצר את עצמי פה כי אם הייתי רוצה רק להתחיל לספר על כל התועלות המדהימות של צומות, ברמת הגוף והנפש כאחד, היה נגמר לי השמן עכבר, ואני צריך לשלוח עוד כמה אימיילים…

מי שרוצה להתעמק יותר בביולוגיה של הצום, מוזמן\ת לצפות בהרצאה המלאה:

קישורים:

צום, צום לסירוגין ומעיין הנעורים – הרצאת עומק משנת תודעה על הנפלאות של הצום בבריאות האדם

דלקתיות יתר ו Long covid

צום מוריד מונוציטים בדם

השמנת יתר ודלקתיות כרונית

הגרסה האישית שלי ל FMD, דיאטת סלא״ם

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.