ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

כולם יודעים שזומבים אוכלים מוחות של אנשים.

זה מפורסם השכם והערב בכתבי העת החשובים ביותר בתחום :

היום אני רוצה לדבר על נושא חם מאוד בימים אלה: תאים זומבים, ההשפעה שלהם עלינו, וגישה חדשנית להתמודדות איתם.

אחד התהליכים שמאפיינים את תהליך ההזדקנות, והירידה בתפקוד שבאה איתו הוא הצטברות של תאים זומבים, מה שמכונה Senescent cells. הם מכונים זומבים כי הם חיים, אבל במצב ביניים מוזר של עצירת גידול, שמזיק מאוד לסביבתם.

תאים שכאלה מאופיינים בשינויים גדולים בביטוי הגנים שלהם, ויציאה ממחזור החלוקה, כלומר עצירה במחזור חיי התא. המצב הזה יכול להיות תוצאה של נזקים ל DNA, הצטברות רעלים שונים, התקצרות הטלומרים, תפקוד לקוי של המיטוכונדריות ודלקתיות יתר.

התאים האלה מצטברים בגופנו ככל שאנחנו מזדקנים והצרה העיקרית איתם היא שהם ייצרנים בלתי נלאים של חומרים מעודדי דלקת, גם בסביבתם הקרובה, וגם ברמה הכלל גופנית-מערכתית, וכמו שאנחנו יודעים, פעילות לא תקינה שכזאת של מערכת החיסון היא מניע מרכזי של מחלות רבות, ושל תהליך ההזדקנות עצמו.

אז זיהינו בעיה עקרונית : הצטברות תאי זומבים.

אז מה עושים שמזהים בעיה ?

מנסים למצוא לה פתרון (יופי, נחמה). ואם אפשר שהפיתרון יהיה בצורת תוסף שניתן לקנות…עוד יותר טוב. ואם זה גם חומר טבעי….קולולולולולו !!

אז נולד תחום שלם של חומרים בשם Senolytics, כלומר חומרים שיודעים להרוג באופן ספציפי תאים זומביים. העיקרון הוא להפעיל בהם את מנגנון ההתאבדות, המכונה Apoptosis, על ידי עיכוב המנגנונים דרכם הם מונעים את ההתאבדות. עיכוב של העיכוב.

קומבינציה מאוד מדוברת בתחום היא של שני חומרים בשם Dasatinib (סוג של מעכב לאנזימים מסויימים) עם Quercetin, חומר טבעי שמשפיע על חלבונים רבים בסצנת חלוקת התא. הקוקטייל הזה נקרא D + Q, והראה תוצאות מרשימות ביותר בשיפור המצב הגופני הכללי, הביצועים ואפילו אורך החיים (במאמר מרשים במיוחד), שכאמור, מייצג שורה תחתונה של בריאות.

אז הנה דוגמה חדשה ויפה לשימוש בחומרים נגד תאי זומבי – כאבי גב תחתון

כאבי גב וצוואר מדורגים מספר 1 ומספר 4 (בהתאמה) במצעד גורמי העל למוגבלות כואבת של שנים.

אחד הגורמים העיקריים הוא התנוונות הדיסק שבין החוליות, שיש לו תפקיד מפתח בתפקוד וגמישות עמוד השדרה. מאפיינים ברורים של ניוון הדיסק כוללים שינוי בתפקוד התאים בו, הצטברות של תאי זומבי, ירידה בכמות ואיכות החומר הבין תאי, ובעקבות כך ירידה בגמישות, ופגיעה רצינית בתפקיד שלו.

למרות שזאת בעיה כל כך פופולרית, אין עדיין בנמצא טיפולים יעילים למניעת התנוונות הדיסק.

במאמר יפה מאוד מלפני זמן קצר הראו החוקרים שטיפול בעכברים (בינתיים) בקוקטייל D + Q, מוריד את כמות תאי הזומבי, את פעילותם הדלקתית, ואת מידת התנוונות הדיסק !

בקיצור תקווה חדשה למניעת התנוונות הדיסק וכאבי גב תחתון שהורסים לכל כך הרבה אנשים את החיים.

עוד מעלה גדולה של החומר הזה, Quercetin, הוא בסיוע בירידה במשקל, ושאר בעיות מטבוליות – ממנועי המחלה הגדולים ביותר.

כפי שכתבתי פה, עודף פרוקטוז הוא אחד ממניעי ההשמנה והמחלה החזקים ביותר הידועים לנו כיום (ובבקשה לא להסיק מכך שפירות לא טובים לנו. הם מעולים לנו. מקור הפרוקטוז הבעייתי הוא בסוכר המוסף לרוב המזון התעשייתי, והסוכר שאנחנו מוסיפים בעצמנו).

תוצר פירוק סופי של הפרוקטוז הוא Uric acid, מה נקרא גם חומצת שתן.

בשנים האחרונות הסתבר שלחומצת השתן תפקיד מפתח מפתחי במיוחד בצרות הצרורות שמביא עלינו עודף הסוכר, ומשום כך, הורדת ריכוז חומצת השתן בגופינו מסתמן לאחרונה כחזית מרכזית בשמירה על הבריאות. 

מסתבר ש 500 מ״ג ביום של Quercetin (כמות המקבילה לצריכה של 100 גרם בצל אדום), מורידה באופן משמעותי את ריכוז חומצת השתן בדם, כלומר כלי חשוב בשמירה על בריאות מטבולית ומניעת השמנת יתר !

אז קחו לכם קישור לתוסף Quercetin איכותי:

https://il.iherb.com/pr/thorne-research-quercetin-phytosome-60-capsules/58566?gclid=Cj0KCQjw1tGUBhDXARIsAIJx01k1fhhGJA9dDu5bkjQS1NoB_zn-qAgNAHQM64ixlnaopTFLr6gBnTQaAiE2EALw_wcB&gclsrc=aw.ds








קישורים:

Senolytics והארכת חיים (מאמר מרשים במיוחד):

https://www.nature.com/articles/s41591-018-0092-9

 

שילוב Senolytics, כגישה למניעת התנוונות הדיסק וכאבי הגב:
https://www.nature.com/articles/s41467-021-25453-2#ref-CR25

 

על פרוקטוז, כמניע בהשמנת יתר ובעיות מטבוליות:

https://www.drzivav.com/index.php/2022/05/04/blog-45/

 

ניסוי קליני שמראה ש Quercetin מוריד חומצת שתן:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26785820/



סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.