ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

אני רוצה היום להביא לפניכם חדשות עם פוטנציאל להמתיק במידה מסוימת את התקופה בה אנו נמצאים.

מסתבר שיש ממתיק חדש, מתוק ממש, שלא רק שאינו מזיק, אלא ממש מועיל !
הוא עושה בדיוק נמרץ את ההיפך ממה שעודף סוכר רגיל עושה:

  • הוא מוריד את סוכר הדם ורמות האינסולין לסכרתיים, לאחר
    הארוחה !
  • משפר את המיקרוביום, ואגב כך, מפחית השמנת יתר
  • מוריד דלקתיות
  • מגן על הלב דרך שמירה על המיטוכונדריות !!

נשמע יותר מדי טוב, לא ?

אבל זה המצב: קבלו את אלולוז (Allulose), סוכר ״נדיר״, כלומר מצוי ברמות נמוכות מאוד, בכמה צמחים כמו חיטה ותירס. הרמות שלו כל כך נמוכות, שהוא יוצא די יקר שמפיקים אותו מהצמחים האלה, ולכן מחפשים בימים אלה דרכים אחרות לייצר אותו.

ונראה שממש כדאי לייצר אותו !

במחקר על הסכרתיים למשל, החוקרים הראו שהוספת כמה גרמים של אלולוז לארוחה סוכרית, מפחיתה משמעותית את סוכר הדם ואת רמות האינסולין לאחר הארוחה.

זה עניין גדול מאוד, ולא רק לסכרתיים, אלא לכל אחת ואחד מאיתנו.

עודף סוכר בדם, ורמות גבוהות מדי של אינסולין הן חלק מרכזי מהבעיה המטבולית הכלל עולמית, שהיא אולי הרוצח הלא כל כך שקט הגדול בעולם כיום.

במחקר על השמנת יתר הסתבר שצריכה של 14 גרם אלולוז ביום, במשך חצי שנה, הפחיתה משמעותית את המשקל הגוף ואחוז השומן בבני אדם.

אז איך הוא עושה את זה ?

מחקר על עכברים הראה שההפחתה בשומן הגוף מלווה בשינוי מיקרוביום, שינוי שידוע כבר שמשפר את המטבוליזם ומפחית השמנה, כך שיש סיכוי סביר שחלק משמעותי מהאפקט המיטיב של האלולוז בהקשר זה, הוא דרך שיפור המיקרוביום שלנו. אם זה המצב, סביר מאוד שנמצא בעתיד הקרוב עוד תועלות רבות לחומר הזה, כי כמו שאתם יודעים…המיקרוביום קשור להכל, אם לא אפילו ליותר מכך.

עוד היבט מעניין לאפקט של אלולוז הוא הגברת הפעילות של הורמון חשוב בשם GLP-1. ההורמון הזה מופרש במעי הדק לאחר ארוחה, והוא משפר את הפרשת האינסולין ומוריד רעב, ולכן בעל תפקיד מיטיב וחשוב על סוכר הדם.

וללב העניין: כידוע, מחלות לב הן גורם עדיין גורם המוות המוביל בעולם המודרני, והשמנת יתר היא אחד מגורמי הסיכון המרכזיים למחלות לב.
אחת הסיבות לכך היא שהשמנת יתר גורמת לתנגודת לאינסולין, ופגיעה בפעילות המיטוכונדריות בלב. מכיוון שהלב הוא כמובן צרכן אנרגיה בלתי
נלאה (או לפחות כך כדאי שיהיה…), לפגיעה באספקת האנרגיה לתאי הלב, יש פוטנציאל נזק ברור ומיידי.
והנה מחקר שהראה לאחרונה (על חולדות מעבדה) שאלולוז מגן על הלב, דרך הגנה על המיטוכונדריות של הלב, במצב של תנגודת אינסולין הנגרמת מהשמנת יתר.

גם זה עניין גדול במיוחד. כפי שכתבתי רבות בזמן האחרון, להגנה על המיטוכונדריות יש פוטנציאל אינסופי לבריאותינו ובנוסף, מעבר להמתקת התקופה בה אנו נמצאים, אני מהמר שיש סיכוי סביר שבעתיד הקרוב נגלה שאלולוז גם מיטיב עם המצב הנפשי שלנו, מכיוון שכאמור, תפקוד תאי המוח שלנו ומצבנו הנפשי מושפעים עמוקות מהמצב המטבולי שלנו, ובפרט ממצב המיטוכונדריות.

קישור לרכישת אלולוז, בתחתית העמוד


קישורים:

הקורס החדש שלי ״איך להאט את ההזדקנות״ : מוקדש כולו להרגלי חיים יומיומיים שפונים לתהליכים המולקולריים העמוקים ביותר שקובעים את קצב ההזדקנות שלנו, והפוטנציאל שלנו להימנע ממחלות כרוניות.

אלולוז מוריד את סוכר הדם והאינסולין לאחר ארוחה, לסכרתיים !

מוריד השמנת יתר

מפחית השמנת יתר ומשפר מיקרוביום

מעלה GLP-1

מפחית דלקתיות

מגן על הלב דרך שמירה על תפקוד המיטוכונדריות !!

איפה לקנות אלולוז*

* אגב, אין לי שום קשר לחברה שמוכרת אלולוז, עליה אני ממליץ כאן, ואני לא עושה מזה שום רווח. ידוע לי שאחת הדמויות המעורבות בחברה הזאת זה אדם רציני ביותר, ולכן אני בטוח שמדובר על מוצר איכותי.

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.