ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

קרוב נחיה עד גיל 150. נשמע כמו בזוקה?

עוד לא נרגעתי מהמאמר שהתפרסם לפני 3 חודשים שסיפר לנו שהשתלת צואה מעכברים צעירים לזקנים מחזירה אותם אחורה בזמן מבחינות שונות (כתבתי על זה בפוסט הזה: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=133090972408632&id=104814235236306),
המאמר הופיע ב Nature aging, אחד מכתבי העת הנחשבים ביותר, שעוסק באחד הנושאים המרתקים ביותר היום – הזדקנות.
עד לפני שנים ספורות קיבלנו את ההזדקנות כעובדה חיים מוגמרת. אנחנו מזדקנים, מתפוררים ומתים, אך לא עוד !
מגוון עדויות מרתקות מרחבי העולם מצביעות על כך שאת תהליך ההזדקנות ניתן להאט, וכנראה גם להחזיר אחורה – כמו שמראה המאמר הזה למשל.
חוקרים מהשורה הראשונה בעולם, כמו למשל David Sinclair או Valter Longo מדברים היום ללא הנד עפעף על חיים בריאים עד גיל 150, בעתיד הממש לא רחוק !
אנחנו יודעים שיש כמה מניפולציות שמאריכות חיים באופן משמעותי ביותר במגוון יצורים, כולל עכברים, שהם יונקים, ולכן דומים לנו, ובקרוב יתחיל ניסוי מרתק ביותר בבני אדם, ניסוי בשם TAME- Targeting aging with Metformin. בניסוי הזה הולכים לתת תרופה בשם מטפורמין ל 3000 איש במשך כ 6 שנים, ולבדוק האם זה אכן מאריך את החיים.
עיני העולם נשואות לשם, אם זה יצליח, ולהערכתי זה יצליח, מדובר על נקודת מפנה רצינית באבולוציה.
צריך להבין שאף אחד לא מתעניין בהארכת חיים, אלא בהארכת החיים הבריאים. את החיים הארכנו הרבה בשנים האחרונות (בשנת 1900 הייתה תוחלת החיים הממוצעת 50), וזאת התחלה טובה, אבל מה שקיבלנו בהרבה מקרים, זה שנים ארוכות של סבל רקבוני בסוף החיים, וזה לא משאיר טעם טוב לגלגול נוסף….
אז במסגרת המאמצים להחזיר אחורה בזמן את תהליך ההזדקנות, החליטו החוקרים להתמקד בבריאות המוח כי הדרדרות המצב הקוגניטיבי היא אחת התופעות המטרידות ביותר של ההזדקנות.
אז השתילו חיידקי מעיים מעכברים צעירים לעכברים זקנים (השתלת צואה), וזה הצליח בגדול. החזירו אחורה בזמן את הרכב המערכת החיסונית של המוח ואיתו את התפקוד הצעיר יותר !
אם כן, שני מסרים:
1. אנחנו בנקודת מפנה אבולוציונית מטורפת.
2. חיידקי המעי, בתור גורם מאריך חיים ומשנה תודעה, עולים למרכז הבמה המרתקת של מדע ההזדקנות המתפוצץ לנגד עינינו.
3. משום כך, ומסיבות שונות אחרות, התזונה שלנו תעלה אף היא למרכז הבמה ולא תהיה יותר ידע השמור להיפים ואלטרנטיבים למיניהם (שצדקו כל הזמן…).

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.