ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

עוד צרה צרורה שמביא שימוש היתר באנטיביוטיקה היא יצירה והשבחה של זני חיידקים עמידים. 

מגלה האנטיביוטיקה, אלכסנדר פלמינג בעצמו (שגם קיבל על זה פרס נובל), הזהיר מזה שנים ספורות אחרי שגילה את אותה תגלית חשובה, בשנת 1928.

אנטיביוטיקה היא ניצחון אדיר של הרפואה המודרנית, ובמקרים רבים היא נדרשת, ומצילה חיים. הבעיה היא, כמו תמיד, מינון. אנחנו משתמשים בה יותר מדי.

למרבה האירוניה, מעבדות העל לייצור של זנים עמידים חדשים, הם בתי החולים עצמם, או ליתר דיוק, הביוב של בתי החולים. השפע והמגוון של סוגי אנטיביוטיקה שונים בביובים האלה יוצר אבולוציה מואצת – מחנה אימונים אולטרה מעודכן לחיידק. חיידק ששורד שם, כבר ראה הכל, נשאר בחיים, ויוצא לעולם כסופר-חיידק. אוונג׳ר.

החיידקים העמידים נמצאים תמיד צעד אחד לפנינו. חיידק עמיד מתגלה, ואנחנו מתחילים לעשות שמיניות באוויר איך להתגבר עליו. הבעיה מחמירה עוד יותר מכיוון שרבות מהאנטיביוטיקות עובדות במנגנוני פעולה דומים, וכך צצים להם חיידקים שיודעים להתגבר לא רק על אחת, אלא על מגוון של אנטיביוטיקות. חיידקים שכאלה, המכונים
multi drug-resistant bacteria, הם איום בריאותי ממשי בעולם כיום, ומרוץ החימוש נגדם הוא סוג של קרב ראש בראש נגד האבולוציה עצמה, אבל בגרסת הטורבו שלה, אותה אנחנו מתדלקים בעצמנו…

קישור למאמר:
https://www.cell.com/cell-host-microbe/fulltext/S1931-3128(19)30052-6

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.