ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

אחד הנושאים שמרתקים אותי ובמיחד בימים אלה זה ההשפעה של התזונה שלנו על מצבנו הנפשי.

במיוחד בתקופה הזאת, שדיכאון וחרדות הן מהמגיפות המשמעותיות ביותר של העולם המודרני, הבשורה של הפסיכיאטריה התזונתית, כלומר התחום שעוסק בריפוי המצב הנפשי דרך תזונה, צריכה להופיע ככותרת ראשית בכל עיתון שמכבד את עצמו, ואותנו.

זה הקישור לפוסט מפורט במיוחד שכתבתי על הנושא. הפוסט מכיל סקירה די מעמיקה של החוקרים המובילים בתחום, ומגוון קישורים לספרים והאתרים שלהם, על מנת לעזור למטפלים מתחומים שונים להתעדכן על הנושא.

והיום אני רוצה להביא את הזווית החיידקית לנושא.

הזווית הזאת היא חביבה עלי במיוחד מכיוון שהיא מאוד אופטימית. קל יחסית להשפיע על הרכב החיידקים שלנו דרך תזונה, ומכיוון שברור לחלוטין היום שלחיידקים יש השפעה עמוקה על פעילות המוח ומצבנו הנפשי, למעשה נגלית לפנינו דרך פשוטה להשפיע על השורה התחתונה של מצבינו בעולם: בריאותינו הנפשית !

להלן שתי דוגמאות מרתקות מהזמן האחרון:

מחקר שבדק את צריכת הסיבים התזונתיים בקרב למעלה מ 3300 אנשים, וגילה שצריכת סיבים גבוהה מקושרת לירידה משמעותית ביותר (29-33%) בחרדה, תסמינים דכאוניים, ומצוקות נפשיות באופן כללי !

אתם מבינים מה זה אומר ירידה של 30% בתסמינים האלה בעולמנו, בו הסיכוי שלכם, שקוראים שורות אלה להיות מאובחנים בדיכאון או בחרדה במהלך חייכם עומד על 1:4 בערך ?!

זה חיסכון של המון המון סבל בעולם.

על ידי צריכת סיבים תזונתיים. שום תוסף תזונה יוקרתי לא מעורב.

ומאיפה מגיעים סיבים תזונתיים לצלחתינו ? ממזון מהצומח. במיוחד מירקות.

רוב הסיכויים שהסיבים עושים את זה דרך שיפור המיקרוביום שלנו, שכן סיבים הם הפרה-ביוטיקה, כלומר מזון החיידקים המועילים, המשובח ביותר.

המיקרוביום שלנו ספג מכה רצינית במאתיים השנים האחרונות מכיוון שהתזונה המודרנית חתכה לו כ 90% מתכולת הסיבים אליה היה רגיל במשך מליוני שנים של אבולוציה, והחדשות הטובות הן שממש קל, וגם טעים, להחזיר לחיידקים את המזון המועדף עליהם: תאכלו סלט ירקות. כמה פשוט.

דוגמה נוספת: מחקר חדש שהראה ירידה משמעותית במיוחד בדירוג הדיכאון (לפי סולם בו משתמשים להערכת חומרת התסמינים), בקרב חולים דכאוניים, לאחר חודש אחד בלבד של שימוש בפרוביוטיקה. זאת הפרוביוטיקה בה השתמשו, למי שמעוניין.

אגב, שאוכלים פירות וירקות, זה לא רק הסיבים שתומכים במיקרוביום. מחקר חדש מראה שחיידקים מועילים מהמזון הצמחי מצליחים להתבסס אצלנו במעי ולהוות חלק תפקודי במיקרוביום שלנו !

                                                       מסקנה: קערת סלט ירקות נחמדה ביום, זה אחד מתוספי התזונה הנעלים ביותר לגוף ולנפש !


קישורים:

הקורס החדש שלי ״איך להאט את ההזדקנות״ : מוקדש כולו להרגלי חיים יומיומיים שפונים לתהליכים המולקולריים העמוקים ביותר שקובעים את קצב ההזדקנות שלנו, והפוטנציאל שלנו להימנע ממחלות כרוניות.

פוסט מפורט ״לעצור דיכאון וחרדה בתזונה?!״

מחקר סיבים ומצב רוח

מחקר פרוביוטיקה ודיכאון

הפרוביוטיקה בה השתמשו בניסוי פרוביוטיקה ודיכאון

חיידקים מפירות וירקות נשארים אצלנו ותומכים בנו מבפנים 

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.