ד״ר אמוץ זיו-אב

THE BIOLOGY OF LIFE STYLE

כמו שאתן יודעות, מה שאני אוהב במיוחד זה דברים שהם גם בריאים וגם מפנקים, ולכן יצרתי את הסדרה היוקרתית (בקרוב בנטפליקס) ״גם כיף וגם בריא״.
בפרקים הקודמים פגשנו את הסאונה, הקפה ואפילו שימוש בויאגרה, שמסתבר שגם נשים מפיקות ממנו תועלת.

והיום אני רוצה לדבר על חבר יקר במיוחד: האחד והיחיד…..קקאו !

ובכן, מסתבר שקקאו ממש תורם לבריאות כלי הדם שלנו ולהורדת לחץ הדם, שזאת תרומה עצומה לפוטנציאל שלנו להאריך ימים באופן בריא, כי מחלות לב וכלי דם הם עדיין הרוצח מספר אחד של תרבות המערב.

משפחת חומרים בשם פלבנואידים, שהקקאו עשיר בהם במיוחד (כמו גם תפוחים, ענבים, תה ודובדבנים…דברים מפנקים, שימו לב), יודעים לעשות דבר מופלא במיוחד: להעלות בדם שלנו את הנוכחות של תאי גזע יעודיים, שמסוגלים לתקן כלי דם פגועים, ואף ליצור כלי דם חדשים !

הפעולה הזאת שומרת על הגמישות הבריאה של כלי הדם ומגינה מעלייה בלחץ הדם, שהוא אחד הגורמים המרכזיים לפגיעה פיזית בדפנות כלי הדם, מה שמקדם הסתיידות עורקים, התקפי לב וכו׳

לאחרונה פורסם מחקר קליני מעניין נוסף שהראה שלא רק שקקאו מוריד את לחץ הדם, אלא שהוא מוריד אותו רק אצל אנשים עם לחץ דם גבוה !

כלומר, הוא לא מוריד אותו אם לא צריך !

זה מסוג הדברים שרק הטבע, עם האינטליגנציה המטורפת שלו יודע לעשות. מזכיר מאוד את המחקר הקליני שהראה ש Fasting mimicking diet מוריד סוכר, שומנים בדם וכו׳ רק אצל מי שצריך. מי שמתעניינת בשיפור המטבוליזם מוזמן לבדוק את סדנת דיאטת סלא״ם שתהיה בקרוב, הגירסה האישית שלי ל FMD.

בנוסף, הסתבר במחקר החדש, שההשפעה של הקקאו על לחץ הדם נשארת אפילו 8 שעות לאחר שתיית המשקה העתיק והמבורך, והחוקרים מעריכים שזה בזכות השפעתו המיטיבה על המיקרוביום, וידוע לנו כבר שקקאו עושה טוב לחיידקים.

ואם כבר מדברים על חיידקים, אז הנה השורה התחתונה:

מחקר קליני מרתק (כאילו שהייתן צריכות את המדע שיגיד לכן את זה…) מראה ששלושים גרם ביום של שוקולד מריר 85% משפר את מצב הרוח, ושהשיפור מקושר לשינויים מיטיבים במיקרוביום !

עוד עובדה מדהימה: שוקולד 70% לא עשה את זה !

ועכשיו לטיפ פרקטי קטן: אני אישית מנשנש בכיף שוקולד 90% של Lindt. יש בו 1.75 כפיות סוכר על כל החבילה של המאה גרם, ולכן קוביה או שתיים מכילות כמות סוכר ממש קטנה.

קישורים

הקורס החדש שלי ״איך להאט את ההזדקנות״ : מוקדש כולו להרגלי חיים יומיומיים שפונים לתהליכים המולקולריים העמוקים ביותר שקובעים את קצב ההזדקנות שלנו, והפוטנציאל שלנו להימנע ממחלות כרוניות.

מאמר קקאו מוריד לחץ דם 2022

קקאו ותאי גזע אנגיוגניים, 2010

מיהם בכלל, ומה תועלתם של תאי גזע אנגיוגניים

קקאו וחיידקי המעי

סדנת סלא"ם אונליין

השיטה המוכחית מדעית להאטת הזדקנות, ריפוי, מניעת מחלות וירידה במשקל

איך להאט את ההזדקנות

המדע המעשי של אריכות ימים, מניעת תחלואה ובריאות משגשגת בגוף ובנפש, קורס אינטרנטי

ניוזלטר חם ותאים

עדכונים וטיפים מעשיים מחזית המדע על האטת הזדקנות, בריאות, מניעת תחלואה וירידה במשקל.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו מדי שבוע עדכונים, טיפים וטריקים חדשים ויומיומיים מהמדע המסייעים לעכב את ההזדקנות ולמנוע תחלואה כרונית באמצעים פשוטים, זולים ויומיומיים.
איך להימנע ואפילו לרפא מצבים כרוניים נפוצים כמו השמנת יתר, סכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד.

בעת ההרשמה תקבלו גישה ללקט של מיטב התכנים והטיפים שיצרתי.